Friday, October 5, 2012

မင္းလူ ရဲ့ ေရွ႕ေၾကာင္းျပန္


ရုပ္ျမင္သံၾကားမွ ေခတ္ေဟာင္းဇာတ္ကားတစ္ကားျပေနသည္။ ထိုင္ၾကည့္ေနသူမ်ားမွာ အရြယ္အမ်ဳိးမ်ဳိးျဖစ္၏။ မူလတန္း အရြယ္ကေလးငယ္မွ  အသက္ ခုနစ္ဆယ္ေက်ာ္ အဘြားအိုအထိ ပါ၀င္သည္။
    ဇာတ္ကားထဲက မင္းသားႏွင့္မင္းသမီးသည္ အဘြားအိုငယ္စဥ္က အသည္းစြဲခဲ့သူမ်ားျဖစ္၏။ အဘြားအိုသည္ ဇာတ္ကားကိုၾကည့္ေနရင္းက ထိုမင္းသား၊ မင္းသမီးတို႔၏ အျခားဇာတ္ကားမ်ားအေၾကာင္း၊ သူတို႔ ဘယ္ေလာက္ေခ်ာေၾကာင္း၊ လွေၾကာင္း၊ မိမိႏွင့္ အသက္ခ်င္း မတိမ္းမယိမ္းျဖစ္ေၾကာင္း ၿမိန္ရည္ရွက္ရည္ ေျပာျပေနသည္။ အဘြားအို၏မ်က္ႏွာသည္ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ျပန္လည္ ႏုပ်ဳိသြားသလိုျဖစ္ေန၏။ ဇာတ္ကားထဲက ဇာတ္၀င္သီခ်င္းကိုပင္ ခပ္တိုးတိုး လိုက္ညည္းေနလိုက္ေသးသည္။
    ဇာတ္ကားထဲမွာ ေခတ္ေဟာင္းက ေမာ္ေတာ္ကားေလးတစ္စီးပါသည္။ ပရိသတ္ထဲက ဖခင္ျဖစ္သူက
    "သမီးတို႔ဘိုးဘိုးမွာ အဲဒီလိုကားမ်ဳိးတစ္စီးရွိတယ္။ အေဖတို႔ငယ္ငယ္က အဲဒီကားေလးနဲ႔ ေက်ာင္းတက္ခဲ့တာေပါ့"
    ဟု ေျပာ၏။ ၿပီးေတာ့ တစ္ရက္တြင္ သမီးရည္းစား ခ်ိန္းေတြ႕ၿပီး ေလွ်ာက္လည္ၾကစဥ္ လမ္းမွာ အိမ္ကကားႏွင့္ သြားတိုးမိပံုကို ေျပာျပ၏။ ကေလးေတြ သေဘာက်ၾကသည္။ အေမလုပ္သူက ငယ္မူျပန္ရွက္ၿပံဳးကို ၿပံဳးသည္။
    ထို႔ေနာက္ ငယ္ငယ္က မုန္႔ဖုိးႏွစ္ဆယ့္ငါးျပားရသည့္အေၾကာင္းသို႔ ေရာက္သြား၏။ တစ္ထြာေက်ာ္ေက်ာ္ေလာက္ရွိသည့္ ေျပာင္းဖူးႀကီးတစ္ဖူးကိုမွ ဆယ္ျပားသာေပးရေၾကာင္း ေျပာေသာအခါ ကေလးမ်ားက ရယ္ၾက၏။
    "အံမယ္ ငါတို႔ငယ္ငယ္က လက္ဖက္ရည္တစ္ခြက္ ႏွစ္ျပားပဲရွိတာ"
    ဟု အဘြားျဖစ္သူကေျပာျပေသာအခါမွာေတာ့ ကေလးေတြ အံ့ၾသကုန္ၾကေလသည္။ ဒါကိုၾကည့္ၿပီး လူႀကီးေတြက ေက်နပ္ေနၾက၏။

                *  *   *

    "ဒီကို ျမန္ျမန္လာၾကေဟ့"
    ဟု အဖြဲ႕ေခါင္းေဆာင္က လွမ္းေအာ္သည္။ အဖြဲ႕သားေတြအားလံုး သူ႕အနီးသို႔ ၀ိုင္းအံုေရာက္ရွိသြားသည္။
    "ဒီမွာ ေတြ႕လား"
    ေျမႀကီးထဲမွ တစ္စြန္းတစ္စထြက္ေနေသာ ေက်ာက္ခ်ပ္ကေလးကို ညႊန္ျပသည္။
    "ျဖစ္ႏိုင္တယ္"
    "ဟုတ္တယ္"
    အားတက္သေရာေျပာလိုက္ေသာအသံမ်ား ထြက္ေပၚလာ၏။
    ေခါင္းေဆာင္ျဖစ္သူက ေက်ာက္ခ်ပ္ငယ္ကိုဖံုးေနေသာ ေျမႀကီးမ်ားကို ဂရုတစိုက္ျခစ္ထုတ္သည္။ ေျမမႈန္႔မ်ားကို စုတ္တံျဖင့္ ခပ္ဖြဖြ ခါထုတ္သည္။
    သူသည္ ေက်ာက္ျပားငယ္ကို ထိခိုက္မႈမရိွေစရန္ ခြဲစိတ္ဆရာ၀န္တစ္ဦးကဲ့သို႔ သတိႀကီးစြာထား၍ ေဆာင္ရြက္ေနသည္။
    ေနာက္ဆံုးတြင္ ေက်ာက္ခ်ပ္ငယ္ကေလးမွာ ျပည့္စံုစြာ ရုပ္လံုးေပၚလာသည္။ လက္တစ္၀ါးခန္႔ရွိေသာ ေက်ာက္ျပားေလးေပၚမွာပင္ ဘုရားအေလာင္းဖြားေတာ္မူခန္းပံုကို အေသးစိတ္ ထြင္းထုထား၏။
    "ဒါဟာ အင္မတန္ရွားပါးအဖိုးတန္တဲ့ အႏၱကူေက်ာက္ပဲ"
    ဟု အဖြဲ႕ေခါင္းေဆာင္ကေျပာသည္။ သူ႕အသံမွာ စိတ္လႈပ္ရွားမႈေၾကာင့္ တုန္ခါေန၏။ အဖြဲ႕သားအားလံုးမွာ ထီေပါက္ေၾကာင္း သတင္းၾကားလိုက္ရသလို အံ့ၾသ ၀မ္းသာေနၾကေလသည္။

                *  *   *

    ျပတိုက္ႀကီးမ်ားတြင္ ေရွးေဟာင္းပစၥည္းမ်ားကို အျမတ္တႏိုးသိမ္းဆည္းျပသထားသည္။ ေလလံပြဲမ်ားတြင္ ေရွးေဟာင္းပစၥည္းမ်ားကို ေစ်းႀကီးေပး၍ ၀ယ္ယူၾကသည္။ ေရွးေဟာင္းပစၥည္းသာ ရမည္ဆိုလွ်င္ လူသတ္ဖို႔ ၀န္မေလးသူေတြေတာင္ရွိ၏။
    ထို႔အတူ ေရွးေဟာင္းအေဆာက္အအံုမ်ားကို မပ်က္စီးေအာင္ ေငြကုန္ေၾကးက်ခံ၍ ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ျပဳျပင္ၾကသည္။ ေခတ္ေဟာင္းပံုစံ ေမာ္ေတာ္ကားကိုမွ ဂုဏ္ယူၿပီးစီးတတ္သူေတြရွိ၏။ ပစၥည္း၀ယ္တာေတာင္ လက္ေဟာင္းမွ လိုခ်င္ၾကသည္။
    "ဟဲ့ အဲဒီဖန္ခြက္ကို ရိုရိုေသေသကိုင္ေနာ္။ မကြဲေစနဲ႔။ မင္းထက္ အသက္ႀကီးတယ္"
    ဆိုေသာစကားမ်ဳိး အိမ္တိုင္းမွာ ၾကားရတတ္သည္။ အႏုပညာနယ္ပယ္မွာလည္း ဒီအတိုင္းပဲျဖစ္၏။
    "ခုေခတ္ မင္းသားေတြ ဘယ္ေလာက္ေတာ္တယ္ေျပာေျပာ ခင္ေမာင္ရင္ကို မမီေသးပါဘူး"
    ဆိုေသာစကားမ်ဳိး၊
    "ေမရွင္ဆိုတာ ပိုေကာင္းတယ္"
    ဟူေသာ မွတ္ခ်က္။
    "ေရႊမန္းတင္ေမာင္လိုပုဂၢဳိလ္မ်ဳိး ေနာက္ထပ္ေပၚဖို႔မလြယ္ဘူး"
    "ခုခ်ိန္မွာ ပန္းခ်ီဆရာႀကီးဦးဘညဏ္ရွိေစခ်င္တယ္ဗ်ာ"
    ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ညီအစ္ကိုတစ္ေတြသည္လည္း
    "အေဖႀကီး ဦးသာဓုကိုမီေအာင္ ႀကိဳးစားဖို႔လိုေသးတယ္ေနာ္"
    ဟု မၾကာခဏ အေျပာခံၾကရ၏။ ကၽြန္ေတာ္ကိုယ္တိုင္ပင္လွ်င္ ယခုကၽြန္ေတာ္ထက္ ငယ္ငယ္က ကၽြန္ေတာ္ကို ပို၍အထင္ႀကီးမိ၏။

                *  *   *

    လူတို႔သည္ ေခတ္ေဟာင္းကို အဘယ္ေၾကာင့္ တမ္းတၾကသနည္း။ အတိတ္ကိုမွ အဘယ္ေၾကာင့္ ပို၍ ခင္တြယ္ၾကရသနည္း။ အေျဖရွာၾကည့္ေသာအခါ စဥ္းစားစရာေတြ ေတြ႕ရ၏။ စိတ္၀င္စားဖို႔လည္း ေကာင္းသည္။
    လူအမ်ားစုအေနျဖင့္ ေရွးေဟာင္းေႏွာင္းျဖစ္မ်ားႏွင့္ပတ္သက္၍ အေျပာအမ်ားဆံုးႏွင့္ ၿမိန္ရည္ယွက္ရည္အရွိဆံုးမွာ ကုန္ေစ်းႏႈန္းအေၾကာင္းပင္ျဖစ္၏။
    ကုန္ေစ်းႏႈန္းဆိုသည္မွာ လူေတြ အသက္ႀကီးလာေလ တက္ တက္လာေလဆိုသည့္သေဘာရွိ၏။ ထိုသေဘာတရားမွာ မည္သည့္စီးပြားေရးပညာရွင္ကမွ ထုတ္ထားေသာသီအိုရီမဟုတ္။ သူ႕အလိုလိုျဖစ္ေနသည့္ နိယာမတစ္ခုျဖစ္၏။ တစ္ႏွစ္၊ ႏွစ္ႏွစ္ေလာက္ဆိုလွ်င္ မသိသာလွေသာ္လည္း ဆယ္စုႏွစ္တစ္ခုေလာက္ ၾကာသြားေသာအခါ အံ့ၾသစရာေကာင္းေလာက္ေအာင္ ေစ်းႏႈန္းေတြ ေျပာင္းလဲသြားေၾကာင္း ေတြ႕ၾကရသည္။ ဒီေတာ့မွ
    "ဟင္ ဟုတ္မွဟုတ္ပါ့မလား"
    ဟု ေရရြတ္မိၾက၏။
    လူတိုင္းလူတိုင္းသည္ ကိုယ္ငယ္ငယ္က ကုန္ေစ်းႏႈန္းကို ေက်နပ္ၾကသည္ခ်ည္းျဖစ္၏။
    အဘိုးအဘြားအရြယ္ေတြက
    "ငါတို႔ငယ္ငယ္က ပိုက္ဆံတစ္ျပားနဲ႔ မုန္႔၀ေအာင္ စားလို႔ရတယ္"
    ဟု ေျပာၾကသည္။
    အေဖ အေမအရြယ္ကေတာ့
    "ငါတို႔ေက်ာင္းသားဘ၀က ဆီခ်က္ေခါက္ဆြဲတစ္ပြဲမွ ငါးမူးရယ္"
    ဟု ၀င္ေျပာသည္။
    ထိုအခါ သားသမီးေတြကလည္း အားက်မခံဘဲ
    "သားတို႔၊ သမီးတို႔ သူငယ္တန္းတုန္းက မုန္႔ဖိုးတစ္က်ပ္ပဲရတာ၊ အခ်ဥ္ထုပ္ကလည္း တစ္မတ္ပဲ ေပးရတာကို"
    အထက္ပါ ကုန္ေစ်းႏႈန္းမ်ားသည္ ကိုယ့္အစြမ္းအစေၾကာင့္ သက္သာေနျခင္းမဟုတ္သည့္တိုင္ သူတို႔အားလံုးမွာ ဂုဏ္ယူသည့္ေလသံေပါက္ေနၾကေလသည္။
    အတိတ္ႏွင့္အနာဂတ္ကို ပစၥဳပၸန္က ဆက္သြယ္ေပးထားသည္။ လူတို႔သည္ ပစၥဳပၸန္မွာေနရင္း ၿငီးေငြ႕လာသည့္အခါ အတိတ္ႏွင့္ အနာဂတ္တို႔ဆီသို႔ တစ္လွည့္စီ သြားေရာက္လည္ပတ္ေလ့ရွိၾက၏။ ေရွးေဟာင္းေႏွာင္းျဖစ္မ်ားကို စားၿမံဳ႕ျပန္ျခင္း၊ ေရွးအလားအလာမ်ား၊ ရည္မွန္းခ်က္မ်ားကို ေျပာျခင္း၊ သို႔မဟုတ္ တစ္ေယာက္တည္းစိတ္ကူးယဥ္ျခင္းျဖင့္ ပစၥဳပၸန္မွ ခဏခြင့္ယူတတ္ၾက၏။
    ထိုအခါမ်ဳိးတြင္ အတိတ္အေၾကာင္းေျပာရတာ၊ စဥ္းစားရတာကို ပို၍ အရသာေတြ႕တတ္ၾကေလသည္။ အေၾကာင္းမွာ အနာဂတ္ကိုေမွ်ာ္ၾကည့္လိုက္လွ်င္ အားတက္စရာ၊ ၀မ္းေျမာက္စရာေတြကို ျမင္ႏိုင္သလို စိုးရိမ္ပူပန္စရာ၊ စိတ္ပ်က္အားငယ္စရာေတြကိုလည္း ေတြ႕ႏိုင္သည္။ အနာဂတ္အတြက္ ႀကိဳတင္စိတ္ကူးထားေသာ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္မ်ားသည္ တကယ္ျဖစ္လာလိမ့္မည္ဟု ဘယ္သူမွ အာမ မခံႏိုင္။ တစ္နည္းအားျဖင့္ အနာဂတ္သည္ ေရရာမႈမရွိ။ အနာဂတ္ကို ကိုယ္က မပိုင္။
    အတိတ္ကက်ေတာ့ ေသခ်ာမႈရွိ၏။ အတိတ္ကျဖစ္ရပ္မ်ားမွာ ေကာင္းသည္ျဖစ္ေစ၊ ဆိုးသည္ျဖစ္ေစ အမွန္တကယ္ျဖစ္ပ်က္ခဲ့ျခင္းသာျဖစ္၏။ လူတစ္ေယာက္၏အတိတ္သည္ ထိုသူ၏ တစ္ဦးတည္းပိုင္ပစၥည္း။ ဘယ္သူမွ ေႏွာင့္ယွက္လို႔မရ။ ေျပာင္းလဲလို႔မရ။
    အတိတ္ႏွင့္ပတ္သက္လွ်င္ ငယ္ငယ္ကအေၾကာင္းေတြကို ျပန္စဥ္းစားရတာ အရသာအရွိဆံုးျဖစ္၏။ လြတ္လပ္ျခင္း၊ တက္ၾကြျခင္း၊ ႏုနယ္ပ်ဳိျမစ္ျခင္းတို႔ကို ျပန္လည္အမွတ္ရေစသည္။
    အနာဂတ္ဆိုတာကေတာ့ အိုမင္းရင့္ေရာ္ျခင္း၏အထိမ္းအမွတ္သာျဖစ္၏။ ထို႔ေၾကာင့္ လူတို႔သည္ အသက္ႀကီးလာေလ ႏုပ်ဳိျခင္း၏ျပယုဂ္ျဖစ္ေသာ အတိတ္ကို ပို၍တမ္းတေလျဖစ္၏။
    အတိတ္ႏွင့္အနာဂတ္ မည္သည့္အရာက ပို၍ရွည္လ်ားေၾကာင္း ဘယ္သူမွ မသိႏိုင္။ တကယ္ေတာ့ အနာဂတ္ဆိုသည္မွာ သူ႕ထံသို႔ ဦးတည္ခ်ဥ္းကပ္သြားေနပါလ်က္ တစ္စတစ္စ ေ၀းကြာေနေသာအရာျဖစ္ၿပီး အတိတ္ဆိုသည္ကား သူ႕ထံမွ တေရြ႕ေရြ႕  ခြဲခြာထြက္ခဲ့ေသာ္လည္း လွည့္ၾကည့္လိုက္သည္ႏွင့္တစ္ၿပိဳင္နက္ ေနာက္မွ ကပ္လ်က္သားပါလာတတ္ေသာအရာပင္ျဖစ္ေလ၏။

                            ကလ်ာမဂၢဇင္း၊ ေမ၊ ၁၉၉၈

No comments:

Post a Comment